3 vanliga misstag vid B2B mötesbokning⁠

mötesbokning

Jag får ofta höra "Det går inte att boka möten genom kalla samtal"⁠.

Ok, det kan ha blivit lite svårare på senare tid, men absolut inte omöjligt.⁠

Har du uteslutit följande vanliga misstag?⁠

1. Dåliga förberedelser.⁠
Att inte ha tillräckligt många namn att ringa gör att värdefull ringtid spenderas på att leta företag/namn att ringa. Om du skall ringa i 3 timmar behövs minst 50 företag/namn. Förbered kvällen innan eller delegera.⁠

2. Dåligt fokus.⁠
Om du har bestämt att ringa, ring hela den tid du satt av i kalendern. Låt inte andra personer eller uppgifter störa dig.⁠
Min egen statistik säger att det krävs minst 10-15 lyft för att komma fram till 1 person.⁠

3. Dåligt mål med samtalet.⁠
Vad är det vi säljer i samtalet? Vårt företag? Vår produkt?⁠
Nej, det är mötet. Varför skall kunden träffa dig?⁠

Ok, mycket fokus på ordet dåligt, men det krävs ofta bara några små korrigeringar för att förbättra din statistik.⁠

Lycka till! 😊⁠

Var är kunden? Ett vanligt säljmisstag! ❌⁠
Bör man fråga kunden om...⁠

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!