Var är kunden? Ett vanligt säljmisstag! ❌

Att säljare kommer i kontakt med kunder på olika sätt är känt och självklart. Men att kunden är i olika stadier av sin beslutsprocess är säljaren inte alltid medveten om.
Ofta missar vi viktig information eller att genomföra viktiga aktiviteter pga detta. Var kunden är i sin beslutsprocess styr vad säljaren behöver göra eller tänka på.
Enligt forskaren och säljexperten Neil Rackham är följande några av de vanligaste misstagen i de olika faserna:
- Medveten om behov - Utvecklar inte kundens behov.
- Utvärdering av alternativ - Undersöker inte beslutskriterier.
- Tveksamhet inför beslut - Uppmärksammar inte kundens tveksamhet.
En nyckel till framgång är känsla för kundens beslutsprocess, samt vad du som säljare behöver göra baserat på det.
Kategorier
Så stänger du fler affärer i Q2
Prenumerera på mitt nyhetsbrev för att få tips om affärsavslut.
0 kommentarer
Lämna en kommentar
Vänligen logga in eller registrera dig för att skriva en kommentar