Sista intrycket!⁠

sista intrycket

När vi talar om affärsmöten så talar vi mest om vikten av att göra ett gott första intryck. Man skall vara i tid, rätt klädd, ta i hand etc.⁠

Det talas dock sällan om det sista intrycket vi ger när vi lämnar kunden.⁠

Det borde väl vara så att kunden minns det mer än första intrycket?⁠

Tre tips i slutet av affärsmötet: 
1. Se till att du sammanfattar mötet så att ni är överens om nästa steg.⁠
2. Skjut in stolen.⁠
3. KAFFEKOPPEN!!! ☕ Ta med din kaffe/tekopp, eller gör ansatsen till det. (Ibland säger kunden: Jag tar hand om det).⁠

Det här signalerar att du har kontroll på dig själv och vad du gör. På samma sätt som du kommer att ha kontroll över den leverans eller det uppdrag du/ni skall göra för kunden.⁠

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!