I fiskeaffĂ€ren 🐟⁠

Magnus

Jag: ” Och sĂ„ vill jag ha lina ocksĂ„, vanlig nylon 0.35”⁠
SĂ€ljaren: ”Ja, det har vi hĂ€r borta, men ska du inte ha en flĂ€tad lina?”⁠
⁠Jag: ”Eh, men dom Ă€r vĂ€l mycket dyrare!?”⁠
⁠SĂ€ljaren: ”Ja, de kostar lite mer men det Ă€r vĂ€rt det i lĂ€ngden!”⁠
⁠Jag: ”FĂ„r jag se, nĂ€ fy! 249 kr mot 89 kr, varför i hela friden skall jag köpa flĂ€tad?"⁠
SĂ€ljaren: ”Jo, med en flĂ€tad lina kommer du att kĂ€nna större skillnad pĂ„ om det Ă€r napp eller om du bara fastnat i nĂ„got vilket gör att du offrar fĂ€rre drag. Dessutom Ă„ldras en flĂ€tad lina lĂ„ngsammare Ă€n en nylonlina sĂ„ du behöver inte byta lika ofta. Totalt sett kommer du att spara mycket pengar pĂ„ att köpa en flĂ€tad lina.”⁠
⁠Jag: ”Okej, jag tar en flĂ€tad!”⁠
⁠
Hur motiverar du din kund att köpa det dyrare alternativet eller uppgraderingen?⁠

3 viktiga varför inom försÀljning
3 viktiga regler kring affĂ€rsavslut ✔⁠

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer Ànnu. Bli först med att lÀmna en kommentar!