Kalla samtal fungerar inte... ⁠

"Och varför ska jag träffa dig?!"

...om man inte gör rätt. 🙂⁠

Vad är då viktigt att tänka på när du kontaktar kunden per telefon första gången? ⁠

Hur tänker du när det ringer en okänd person till dig? ⁠

Enligt forskning inom området finns det fyra saker som kunden tänker när de tar emot ett samtal från en någon de inte känner. ⁠
· Vem är det som ringer?⁠
· Har jag tid att prata? ⁠
· Vad vill den här personen? ⁠
· Är det något som intresserar mig? ⁠

Ju snabbare du kan besvara dessa frågor, desto större chans till ett gott första intryck. Jag vill påpeka att telefonkommunikation är något som är personligt.⁠
Du har ett visst ordförråd och använder ett visst tonläge oftare än andra. Det är viktigt att du skapar ditt eget sätt att genomföra telefonsamtal på.⁠

Metod vid kalla samtal ☎️⁠
Här följer en övergripande modell som jag använder när jag ringer personer som jag inte har träffat eller har något slags relation med = ett kallt samtal.⁠

1. Presentation – namn och företag.⁠
2. Första samtalsreferens.⁠
3. Be om tillträde. ⁠
4. Bakgrund/branschexpertis. ⁠
5. Väcka intresse/vi kan hjälpa. ⁠
6. Boka möte. ⁠

Lycka till! 😄⁠

Att använda tiden till din fördel....⁠
Hur låter du människa?⁠

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!