Att använda tiden till din fördel....⁠

skidor

En fråga jag får ofta är: "Hur får man kunden att ta beslut?"⁠

Inom enklare typer av försäljning eller B2C försäljning används ju ofta kampanjperioder. Men inom tjänster eller komplex försäljning är det mindre vanligt. En del använder offerttiden som "pressverktyg". Det knepet är ju ganska genomskinligt! Vad finns det för skäl till att det inte går att förlänga den? Om du skall använda det, se till att det finns ett riktigt och sant skäl till att villkoren förändras när tiden går ut.⁠

Det är dock fortfarande möjligt att använda tiden som verktyg. Fråga kunden NÄR de vill börja få det som din tjänst/lösning hjälper dem med. T ex:⁠
- När vill de börja spara pengar?⁠
- När vill de börja få en enklare process?⁠
- När vill de börja effektivisera?⁠

Naturligtvis anpassar du frågan till vad det nu är för värde din tjänst skapar.⁠

Lycka till!⁠

Vad händer i din hjärna när kunden du offererat inte svarar?⁠
Kalla samtal fungerar inte... ⁠

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!