Vanliga misstag inför kundmötet

vanliga misstag

Oavsett om vi är erfarna eller oerfarna i säljrollen är dessa misstag viktiga att undvika inför ett kundbesök.⁠

1. Bristande tidsplanering.⁠
Många gånger har jag själv, och säkert många andra, kommit med andan i halsen till kundmötet för att jag inte tagit hänsyn till tiden det tar att:⁠
- Ordna det material som skall användas⁠
- Åka till kundens adress⁠ (eller hitta länken till det digitala mötet) ⁠
- Hitta parkering⁠

Hur påverkar detta kundens uppfattning om mig och det företag jag representerar?⁠

Hur påverkar det min egen förmåga att göra mitt bästa i kundmötet?⁠

2. Bristande målsättning.⁠
Vad vill du ha med dig ut från mötet med kunden? Enligt mitt sätt att se det finns det bara 3 möjliga sätt att avsluta ett kundmöte på:⁠
A. Ni har fått en affär.⁠
B. Ni har fått ok på att komma med ett förslag/offert.⁠
C. Ni har kommit överens om nästa steg. Dvs mer information behöver inhämtas eller kommuniceras med andra för att komma till:⁠
A: En affär.⁠
B: Ett förslag.⁠

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!