Mötesbokning eller sociala medier?

Mötesbokning eller sociala medier_2
Vi ska skriva artiklar på LinkedIn, vi ska ha Facebook-kampanjer, vi ska göra massor av saker i den digitala världen! Även när vi jobbar med klassisk B2B-försäljning.

Den stora frågan är: Hur mycket tid lägger vi ner på det här? 

Jag säger inte att aktiviteterna är fel. Det är jättebra att ha ett stort nätverk på LinkedIn och att skaffa nya kontakter men någonting måste ju hända med säljresultatet också. Det måste leda till nya möten, nya offerter, nya affärer. Annars så behöver vi gå tillbaka till den gamla klassiska mötesbokningsaktiviteten som jag här vill slå ett slag för. 

Sätt av tid. Sätt av en förmiddag. Ring nya och gamla kunder. Min erfarenhet säger att du, med en bra mötesbokningpitch, på en timme effektiv ringtid hinner lyfta luren 10-15 gånger och du får 1-2 kvalificerade kundmöten per ringtimme. Nu kan du lätt jämföra detta med den tid och/eller pengar som du lägger ner på dina aktiviteter i sociala medier och se vilket som ger bäst resultat.

Lycka till!
Ut och sälj mer till fler! 🙂     

0 kommentarer

Det finns inga kommentarer ännu. Bli först med att lämna en kommentar!